الکترونیک ودینامیک خودرو
5 posters
Page 2 of 2 • 1, 2
Re: الکترونیک ودینامیک خودرو
توی برنامه future cars ، یه سری خودروها جدیدی که بی سرنشین مسیر خودشون رو می پیمودن نشون می داد،که نمونه پیشرفته یا بهتر بگم کامل تره همین driver assist اما یه مشکلی که برای تولید انبوه و یا جایگزینی این خودروها که خود کارشناس برنامه می گفت اینه که:
اگه این سیتم یه لحظه با خطا مواجه بشه ،یا یه اتفاق غیر منتظره ای بیوفته که سیستم اونو تشخیص نده،راننده نمی تونه سریع خطا رو بر طرف کنه و تصادفی خیلی وخیم تر رخ می ده
اما فکر کنم نهایتا این پروژه به همین کمک راننده ختم بشه...فکر نکنم کسی دلش بخواد توی جاده توی ماشین ای که خودش میره بشینه
ولی خودمونیما نوع BMW اش واقعا روی پیست معرکه بود!!خیلی با هوش به نظر می رسید
اگه این سیتم یه لحظه با خطا مواجه بشه ،یا یه اتفاق غیر منتظره ای بیوفته که سیستم اونو تشخیص نده،راننده نمی تونه سریع خطا رو بر طرف کنه و تصادفی خیلی وخیم تر رخ می ده
اما فکر کنم نهایتا این پروژه به همین کمک راننده ختم بشه...فکر نکنم کسی دلش بخواد توی جاده توی ماشین ای که خودش میره بشینه
ولی خودمونیما نوع BMW اش واقعا روی پیست معرکه بود!!خیلی با هوش به نظر می رسید
Re: الکترونیک ودینامیک خودرو
البته من فکر میکنم این سیستمی که نیسان طراحی کرده مثل crouse control با اولین ترمز از مدار خارج بشه.اگه نشه واقعا احمقانه است.
ضمنا عماد جان من خودم تجربه رانندگی با سیستم distronic plus رو دارم (کنترل وهدایت خودرو در ترافیک و اتوبان)واقعا محشره و من خطایی در ان ندیدم. اولش فکر میکنی ترسناکه ولی ماشین شک وترستورفع میکنه.
حسابشو بکن چند ساعت رانندگی فقط کنترل فرمان خودرو
ضمنا عماد جان من خودم تجربه رانندگی با سیستم distronic plus رو دارم (کنترل وهدایت خودرو در ترافیک و اتوبان)واقعا محشره و من خطایی در ان ندیدم. اولش فکر میکنی ترسناکه ولی ماشین شک وترستورفع میکنه.
حسابشو بکن چند ساعت رانندگی فقط کنترل فرمان خودرو
Mohammad_es.haghi- مدیر
- گرایش : الکترونیک
Re: الکترونیک ودینامیک خودرو
اینکه من گفتم،فرمون هم کنترل می کنه..بهتر بگم همه چیزو...
خب تو ترافیک و اتوبان شاید،به خصوص اگه اتوبان ها استاندارد الکترونیکی هم داشته باشن..
اما من میگم تو جاده،...نه...هنوزم وحشتناکه...
مسلما هدف این طراحی این سیستم(کنترل کامل رو می گم) اینه که راننده دیگه حواسش به رانندگی نباشه دیگه،پس کلا زمان پاسخ به اتفاقات غیر قابل پیش بینی خیلی خیلی بیشتر می شه و این یعنی یه حادثه
خب تو ترافیک و اتوبان شاید،به خصوص اگه اتوبان ها استاندارد الکترونیکی هم داشته باشن..
اما من میگم تو جاده،...نه...هنوزم وحشتناکه...
مسلما هدف این طراحی این سیستم(کنترل کامل رو می گم) اینه که راننده دیگه حواسش به رانندگی نباشه دیگه،پس کلا زمان پاسخ به اتفاقات غیر قابل پیش بینی خیلی خیلی بیشتر می شه و این یعنی یه حادثه
Re: الکترونیک ودینامیک خودرو
اره تو درست میگی تو همونdrive assist رومیگی همه چیز در اختیارشه .به نظرم این سیستم در ایران جواب نمیده حتی شاید خیلی از کشور های دیگه!!
راست میگی وقتی اتومبیل همه چیز رو در اختیار بگیره دیگه ادم حواسش پرت میشه طوری که دیگه به ترمز کاری نداره(به نکته خوبی اشاره کردی)
راست میگی وقتی اتومبیل همه چیز رو در اختیار بگیره دیگه ادم حواسش پرت میشه طوری که دیگه به ترمز کاری نداره(به نکته خوبی اشاره کردی)
Mohammad_es.haghi- مدیر
- گرایش : الکترونیک
Re: الکترونیک ودینامیک خودرو
خودروي تمام برقي ني سان
کمپاني نيسان با معرفي خودروي کاملا برقي خود به نام leaf خبر از عرضه آن در ماه هاي پاياني سال 2010 داد.
بازار داغ معرفي خودروهاي الکتريکي و هيبريدي، نيسان را هم بر آن داشت تا اتومبيل تمام الکتريکي خود را در ابعادي نزديک به رده c خودروهاي عادي معرفي نمايد. اين مدل که گفته مي شود با يکبار شارژ حدود 160 کيلومتر مسافت را طي مي کند، قيمتي نزديک به 20 هزار دلار خواهد داشت و 80 درصد ظرفيت باتري آن در 30 دقيقه شارژ مي گردد اما کل فرآيند شارژ با برق خانگي، حدود 8 ساعت زمان مي برد. توان موتور الکتريکي اين خودرو 107 اسب بخار است که از اين نظر با بسياري از سدان هاي کوچک، برابر خواهد بود. به گفته نيسان، آنچه در تصاوير ملاحظه مي کنيد اگرچه نه گونه مفهومي leaf است و نه مدل اوليه آن اما شباهت بسياري با محصول اصلي دارد.
کمپاني نيسان با معرفي خودروي کاملا برقي خود به نام leaf خبر از عرضه آن در ماه هاي پاياني سال 2010 داد.
بازار داغ معرفي خودروهاي الکتريکي و هيبريدي، نيسان را هم بر آن داشت تا اتومبيل تمام الکتريکي خود را در ابعادي نزديک به رده c خودروهاي عادي معرفي نمايد. اين مدل که گفته مي شود با يکبار شارژ حدود 160 کيلومتر مسافت را طي مي کند، قيمتي نزديک به 20 هزار دلار خواهد داشت و 80 درصد ظرفيت باتري آن در 30 دقيقه شارژ مي گردد اما کل فرآيند شارژ با برق خانگي، حدود 8 ساعت زمان مي برد. توان موتور الکتريکي اين خودرو 107 اسب بخار است که از اين نظر با بسياري از سدان هاي کوچک، برابر خواهد بود. به گفته نيسان، آنچه در تصاوير ملاحظه مي کنيد اگرچه نه گونه مفهومي leaf است و نه مدل اوليه آن اما شباهت بسياري با محصول اصلي دارد.
Mohammad_es.haghi- مدیر
- گرایش : الکترونیک
Page 2 of 2 • 1, 2
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum