الکترونیک ودینامیک خودرو
5 posters
Page 1 of 2 • 1, 2
الکترونیک ودینامیک خودرو
سلام
همان طور که قول دادم مطالبی رو در مورد خودو در اختیار شما قرار میدهم
ABS anti block system چیست؟
خودرو های قدیمی به هنگام ترمز گیری شدید دچار قفل شدن چرخ ها میشدند که بسیار خطرناک بود چون باعث سر خوردن میشد و در سرعت های بالا باعث ترگیدکی لاستیک میشد(اصطکاک بالای یک نقطه) ظمنأ به هنگام قفل شدن چرخ ها فرمان گیری در خودرو وجود ندارد یعنی خودرو مستقیم فقط لیز میخورد
حال ABS چه میکنه؟
ABSمتشکل از یک شیر برقی و 4 سنسور برای چهار چرخ می باشد.
حال ABS از کجا میفهمه چرخ قفل شده ؟
بر روی پلوس هر خودرو که دارای ABS میباشد چرخ دنده ای قرار که در بالای ان سنسور ABS قرر گرفته دوستان هم ی شما میدانید که هر چرخدنده؛ دنده دنده می باشد سنسور ABS دائمأ پالس مفرستد بر سر این چرخ دنده (متوجه میشه که این توی عمق چرخ دنده می خوره یاروی چرخدنده ؛زمان رفت وبرگشت رو حساب می کنه) باید دائم 0و1 بشه؛ اگه0ویا1 بمونه یعنی چرخ قفل میباشد چون دایم پالس به یه جا می خوره وتغیری نداره ! پس شیر برقی وارد مدار شده و فشار روغن پشت سیلندر ترمز را کم میکنه و چرخ دیگر قفل نیست.
البته دوستان توجه داشته باشید که این اعمال بسیار سریع انجام می شه! ودر ثانیه چند ده بار این کار را انجام میدهد
البته اگر خودرو مدرن تر باشد شامل BSI (بعدأ راجع به ان توضیح می دم )فلاشر ها را روشن میکند و راننده پشتی رو اگاه میکنه
از سوالات دوستان استقبال می کنم
همان طور که قول دادم مطالبی رو در مورد خودو در اختیار شما قرار میدهم
ABS anti block system چیست؟
خودرو های قدیمی به هنگام ترمز گیری شدید دچار قفل شدن چرخ ها میشدند که بسیار خطرناک بود چون باعث سر خوردن میشد و در سرعت های بالا باعث ترگیدکی لاستیک میشد(اصطکاک بالای یک نقطه) ظمنأ به هنگام قفل شدن چرخ ها فرمان گیری در خودرو وجود ندارد یعنی خودرو مستقیم فقط لیز میخورد
حال ABS چه میکنه؟
ABSمتشکل از یک شیر برقی و 4 سنسور برای چهار چرخ می باشد.
حال ABS از کجا میفهمه چرخ قفل شده ؟
بر روی پلوس هر خودرو که دارای ABS میباشد چرخ دنده ای قرار که در بالای ان سنسور ABS قرر گرفته دوستان هم ی شما میدانید که هر چرخدنده؛ دنده دنده می باشد سنسور ABS دائمأ پالس مفرستد بر سر این چرخ دنده (متوجه میشه که این توی عمق چرخ دنده می خوره یاروی چرخدنده ؛زمان رفت وبرگشت رو حساب می کنه) باید دائم 0و1 بشه؛ اگه0ویا1 بمونه یعنی چرخ قفل میباشد چون دایم پالس به یه جا می خوره وتغیری نداره ! پس شیر برقی وارد مدار شده و فشار روغن پشت سیلندر ترمز را کم میکنه و چرخ دیگر قفل نیست.
البته دوستان توجه داشته باشید که این اعمال بسیار سریع انجام می شه! ودر ثانیه چند ده بار این کار را انجام میدهد
البته اگر خودرو مدرن تر باشد شامل BSI (بعدأ راجع به ان توضیح می دم )فلاشر ها را روشن میکند و راننده پشتی رو اگاه میکنه
از سوالات دوستان استقبال می کنم
Mohammad_es.haghi- مدیر
- گرایش : الکترونیک
Re: الکترونیک ودینامیک خودرو
خیلی جالب و مفید بود.من تو این تبلیغات که میدیدم،متوجه میشدم که این سیستم،یه جورائی ترمز رو بصورت ضربه ای می گیره،یعنی با قطع و وصل کردن سیستم ترمز مانع قفل شدن چرخ ها می شه،آیا واقعا همینجوریه؟
Re: الکترونیک ودینامیک خودرو
سلام
یه سری سایت زبان اصلی در مورد ترمز abs پیدا کردم
برین نیگاه کنین
1 : پرسش و پاسخ در مورد abs
http://faq.f650.com/GSFAQs/TheABSFAQ.htm[url][/url]
2 : آشنایی با کلیت سیستم ترمز
http://precisionautomotiveofutah.com/html/absbrakes.html[url][/url]
3 : یه کم هم خودتون سرچ کنین
یه سری سایت زبان اصلی در مورد ترمز abs پیدا کردم
برین نیگاه کنین
1 : پرسش و پاسخ در مورد abs
http://faq.f650.com/GSFAQs/TheABSFAQ.htm[url][/url]
2 : آشنایی با کلیت سیستم ترمز
http://precisionautomotiveofutah.com/html/absbrakes.html[url][/url]
3 : یه کم هم خودتون سرچ کنین
Mohammad Sadegh Rostami- ممتاز-مدیریت کتابخانه
- گرایش : الکترونیک
الکترونیک ودینامیک خودرو
سلام
آره عماد جان وقتی چرخ ها به استانه قفل شدن میرسد ترمز زیر پا ضربه میزندولی از این ضربه نباید ترسید چون سیستم به
درستی عمل میکندوکار ان همان پس زدن روغن است.
ظمنأ از شما دوستان که موضوع را واشکافی می کنید ممنونم.
ان شا الله در فرصت های بعدی سیستم های (EBD,ASR,EBA,ESP(DSC OR DTSC را برای دوستان از
نظر عملکرد مکانیکی والکترونیکی توضیح میدهم.
آره عماد جان وقتی چرخ ها به استانه قفل شدن میرسد ترمز زیر پا ضربه میزندولی از این ضربه نباید ترسید چون سیستم به
درستی عمل میکندوکار ان همان پس زدن روغن است.
ظمنأ از شما دوستان که موضوع را واشکافی می کنید ممنونم.
ان شا الله در فرصت های بعدی سیستم های (EBD,ASR,EBA,ESP(DSC OR DTSC را برای دوستان از
نظر عملکرد مکانیکی والکترونیکی توضیح میدهم.
Mohammad_es.haghi- مدیر
- گرایش : الکترونیک
Re: الکترونیک ودینامیک خودرو
آها پس ضربه ها نشونه عملکرد درست سیستمه...ممنونم...
حالا من یه پیش نهاد به صادق و بقیه بچه ها بدم...به نظرم بیایم مثله بقیه سایت ها نباشیم،که فقظ لینک میدن یا خیلی تلاش کنن کپی پیست یه سایت بدون هیچ مطالعه ای رو میذارن تو یه سایت دیگه...چون به نظر من هر کسی که هیچ اطلاعی نداشته باشه می تونه در مورد هر چیزی به لطف Google و بقیه سرچ انجین ها با یه سرچ ساده کلی مطلب گیر بیاره،
بیاید مطالبی که گیر می یاریم رو بخونیم قسمت های مفیدشو در بیاریم در صورت لزوم ترجمه کنیم(هر چی ازش فهمیدیم) بعد تو این تاپیک ها ازش استفاده کنیم،در آخرش هم منبع و مرجعشو برای اطلاعات اصلی بگیم.
حالا من یه پیش نهاد به صادق و بقیه بچه ها بدم...به نظرم بیایم مثله بقیه سایت ها نباشیم،که فقظ لینک میدن یا خیلی تلاش کنن کپی پیست یه سایت بدون هیچ مطالعه ای رو میذارن تو یه سایت دیگه...چون به نظر من هر کسی که هیچ اطلاعی نداشته باشه می تونه در مورد هر چیزی به لطف Google و بقیه سرچ انجین ها با یه سرچ ساده کلی مطلب گیر بیاره،
بیاید مطالبی که گیر می یاریم رو بخونیم قسمت های مفیدشو در بیاریم در صورت لزوم ترجمه کنیم(هر چی ازش فهمیدیم) بعد تو این تاپیک ها ازش استفاده کنیم،در آخرش هم منبع و مرجعشو برای اطلاعات اصلی بگیم.
Re: الکترونیک ودینامیک خودرو
سلام
محمد جان مرسی از اطلاعات مفیدی که در اختیار ما قرار دادی .
من هم خودم شخصا خیلی دوست دارم راجع به الکترونیک خودرو اطلاعاتی کسب کنم .
اگه تونستی یه توضیحی هم راجع به روش کار سیستم immobilizer بده ، خیلی علاقمندم راجبش بیشتر بدونم ، فکر میکنم چیزه جالبی باشه .
راستی از DBS ای ها میخوام که اگه تو زمینه ی خاصی اطلاعاتی دارن که تشخیص میدن دونستن اون اطلاعات برای دیگران می تونه مفید باشه ، با مدیران فوروم در میون بذارن تا بخش های مختلف تخصصی تو فوروم ایجاد کنیم تا هم بحث ها علمی و هم تخصصی بشه .
ممنون.
محمد جان مرسی از اطلاعات مفیدی که در اختیار ما قرار دادی .
من هم خودم شخصا خیلی دوست دارم راجع به الکترونیک خودرو اطلاعاتی کسب کنم .
اگه تونستی یه توضیحی هم راجع به روش کار سیستم immobilizer بده ، خیلی علاقمندم راجبش بیشتر بدونم ، فکر میکنم چیزه جالبی باشه .
راستی از DBS ای ها میخوام که اگه تو زمینه ی خاصی اطلاعاتی دارن که تشخیص میدن دونستن اون اطلاعات برای دیگران می تونه مفید باشه ، با مدیران فوروم در میون بذارن تا بخش های مختلف تخصصی تو فوروم ایجاد کنیم تا هم بحث ها علمی و هم تخصصی بشه .
ممنون.
ebrahim arzani- نمونه
- گرایش : قدرت
الکترونیک ودینامیک خودرو
سلام
immobilizer یک مدار مخابراتی میباشد به صورتی که یک تراشه نسبتأ کوچکی(فرستنده) در درون کلید است ودر نزدیکی قفل
استارت یک گیرنده قرار دارد به صورتی که فرستنده روی یک فرکانس خاصیset شده ودر built in system interface) BSI)
اون فرکانس نیز تعریف شده حال شما سوئیچ رو باز میکنی اگه کلید ؛کلید خود خودرو باشد فرکنس رو به BSIفرستاده واگه
فرکانسSETشده باشد؛ قبول میکنه ؛سپس BSI به سوخت پاش ها دستور میده که شروع به کار کند.حال ببینید چقدر ساده است n
تا فرکانس میتونیم nتا تراشه بسازیم.
نکته:اگه ماشین immobilizer داشته باشه کلید خودشم کپی کنی (بدون تراشه)استارت میخوره ولی روشن نمیشه
immobilizer یک مدار مخابراتی میباشد به صورتی که یک تراشه نسبتأ کوچکی(فرستنده) در درون کلید است ودر نزدیکی قفل
استارت یک گیرنده قرار دارد به صورتی که فرستنده روی یک فرکانس خاصیset شده ودر built in system interface) BSI)
اون فرکانس نیز تعریف شده حال شما سوئیچ رو باز میکنی اگه کلید ؛کلید خود خودرو باشد فرکنس رو به BSIفرستاده واگه
فرکانسSETشده باشد؛ قبول میکنه ؛سپس BSI به سوخت پاش ها دستور میده که شروع به کار کند.حال ببینید چقدر ساده است n
تا فرکانس میتونیم nتا تراشه بسازیم.
نکته:اگه ماشین immobilizer داشته باشه کلید خودشم کپی کنی (بدون تراشه)استارت میخوره ولی روشن نمیشه
Mohammad_es.haghi- مدیر
- گرایش : الکترونیک
الكترونيك و ديناميك خودرو
همان طوري كه قبلآ گفته بودم يكي ديگه از نواوري هاي خودرو را براي شما مينويسم
(LDWS (Lane Departure Warning System سيستمي است جهت هوشياري و جلو گيري از خواب الودگي راننده ؛همه شما ميدونين كه هنگام خروج راننده از جاده بايد خط ممتد را طي كرده و سپس......اما اين سيستم از يك ويبراتور درون صندلي راننده و چند سنسور فرستنده و گيرنده مادون قرمز كه در زير سپر جلو تعبيه شده تشكيل شده طوري كه اگر خط ممتد جاده رو حس كنه به BSI پالس ميفرسته BSI نيز ويبراتور (ودر بعضي خودرو ها ويبره+بوق)را فعال ميكنه. از پيشگامان اين تكنولوژي ميتوان گروه PSA را نام برد كه ان را در CITROEN C5 در سال2004 نصب كرد
(LDWS (Lane Departure Warning System سيستمي است جهت هوشياري و جلو گيري از خواب الودگي راننده ؛همه شما ميدونين كه هنگام خروج راننده از جاده بايد خط ممتد را طي كرده و سپس......اما اين سيستم از يك ويبراتور درون صندلي راننده و چند سنسور فرستنده و گيرنده مادون قرمز كه در زير سپر جلو تعبيه شده تشكيل شده طوري كه اگر خط ممتد جاده رو حس كنه به BSI پالس ميفرسته BSI نيز ويبراتور (ودر بعضي خودرو ها ويبره+بوق)را فعال ميكنه. از پيشگامان اين تكنولوژي ميتوان گروه PSA را نام برد كه ان را در CITROEN C5 در سال2004 نصب كرد
Mohammad_es.haghi- مدیر
- گرایش : الکترونیک
Re: الکترونیک ودینامیک خودرو
يكي ديگر از سيستم هايي كه بر روي ABS نصب مي شود EBD مي باشد كه وظيفه ي اصلي اين سيستم اين مي باشد كه نيرو را براي هر چرخ به مفدار لازم توضيع مي كند به طوري كه اگر يك چرخ روي اسفالت و ديگري بر روي خاك ويابرف ويا.... باعث مي شود اتومبيل منحرف نشود و يك مسير مستقيم را طي كند اين سيستم باعث ميشود كه تنها نيروي يك چرخ كم شود نه تمامي چرخ ها!!!!
Mohammad_es.haghi- مدیر
- گرایش : الکترونیک
AIR BAG
سلام
يه مطلبي به ذهنم رسيد كه مطلب الكترونيكي نيست ولي بسيار مفيد است .
ان شا الله كه هميشه سالم وتندرست باشيد وتصادفي براي شما رخ ندهدولي نكته اي در AIR BAG وجود دارد كه افراد بي تفاوت از ان ميگذرند.
1_به محض سوار شدن بر خودرو داراي AIRBAG(كيسه ايمني هوا) كربند ايمني را ببنديد چون ممكن است كه ماشين داراي SRS AIRBAG باشد كه با توجه به حسگر تعبيه شده زير صندلي وزن شما را سنس كرده واگر تصادفي رخ دهد كيسه را باز ميكند پرتاب شدن به جلو و برخورد با خود كيسه باعث مرگ ميشود
ولي اگر AIRBAG از نوع ساده باشد فقط با بستن كمربند باز ميشود كه خود تا جهاتي بهتر از SRS ميباشد ولي در كل SRS بهتر از نوع معمولي ميباشد
2.به هنگام اين كه كودكي در درون صندلي كودك است حتي الامكان AIR BAG را قفل كرده ((چون انفجار گاز سديم ازيد بسيار پر صدا ميباشد))ولي اگر باز بود صندلي را به هيچ عنوان برعكس به سمت داشبورد تكيه ندهيد چون باعث پرتاب كودك مي شودو.....
يه مطلبي به ذهنم رسيد كه مطلب الكترونيكي نيست ولي بسيار مفيد است .
ان شا الله كه هميشه سالم وتندرست باشيد وتصادفي براي شما رخ ندهدولي نكته اي در AIR BAG وجود دارد كه افراد بي تفاوت از ان ميگذرند.
1_به محض سوار شدن بر خودرو داراي AIRBAG(كيسه ايمني هوا) كربند ايمني را ببنديد چون ممكن است كه ماشين داراي SRS AIRBAG باشد كه با توجه به حسگر تعبيه شده زير صندلي وزن شما را سنس كرده واگر تصادفي رخ دهد كيسه را باز ميكند پرتاب شدن به جلو و برخورد با خود كيسه باعث مرگ ميشود
ولي اگر AIRBAG از نوع ساده باشد فقط با بستن كمربند باز ميشود كه خود تا جهاتي بهتر از SRS ميباشد ولي در كل SRS بهتر از نوع معمولي ميباشد
2.به هنگام اين كه كودكي در درون صندلي كودك است حتي الامكان AIR BAG را قفل كرده ((چون انفجار گاز سديم ازيد بسيار پر صدا ميباشد))ولي اگر باز بود صندلي را به هيچ عنوان برعكس به سمت داشبورد تكيه ندهيد چون باعث پرتاب كودك مي شودو.....
Mohammad_es.haghi- مدیر
- گرایش : الکترونیک
Re: الکترونیک ودینامیک خودرو
با سلام دوستان براي من يك سوالي پيش امده ؛ من مواردي رو كه در بالا توضيح دادم با اين كه بازديد كننده هاي نسبتآ زيادي دارد هيچ يك از از اعضا سوالي نپرسيدند در صورتي كه من خودم چند تا از پست ها را طوري نوشتم كه سولاتي درون نهفته باشد!
مثلآ در متن AIR BAG هيچ يك از دوستان نپرسيده كه چرا ايربگ SRS بهتر از ايربگ هاي معمولي است؟
دليل چيست ؛الله اعلم
ضمنآاگر مطالب سنگين هست نيز براي من پست بدهيد شايد بتوانم تصميماتي بگيرم.
مثلآ در متن AIR BAG هيچ يك از دوستان نپرسيده كه چرا ايربگ SRS بهتر از ايربگ هاي معمولي است؟
دليل چيست ؛الله اعلم
ضمنآاگر مطالب سنگين هست نيز براي من پست بدهيد شايد بتوانم تصميماتي بگيرم.
Mohammad_es.haghi- مدیر
- گرایش : الکترونیک
Re: الکترونیک ودینامیک خودرو
خودم مجبورا جواب خودم را مي دهم
SRS AIRBAG با توجه به وزن افراد و حجم آنها كيسه را باز ميكند ولي ايربگ معمولي هميشه يك حجم تعريف شده اي را
پر ميكند
SRS AIRBAG با توجه به وزن افراد و حجم آنها كيسه را باز ميكند ولي ايربگ معمولي هميشه يك حجم تعريف شده اي را
پر ميكند
Mohammad_es.haghi- مدیر
- گرایش : الکترونیک
دوربین های کنترل سرعت
ایا از نحوه عملکرد دوربین های پلیس چیزی میدانید!
Mohammad_es.haghi- مدیر
- گرایش : الکترونیک
Re: الکترونیک ودینامیک خودرو
حتما بگو
خیلی دوست دارم بدونم !
(اگه یاد بگیری میتونی پاد زهرشو بسازی )
خیلی دوست دارم بدونم !
(اگه یاد بگیری میتونی پاد زهرشو بسازی )
Mohammad Sadegh Rostami- ممتاز-مدیریت کتابخانه
- گرایش : الکترونیک
Re: الکترونیک ودینامیک خودرو
سلام
با توجه به این که چند ماهی بود که مطالب الکترونیک دینامیک خودرو گرد وغبار گرفته بود.شروع مطلب را با یک مسئله مطرح می کنم.
با شروع فصل تابستان و ایام فراغت و افزایش مسافرت ها گفتم چند نکته ای را ذکر کنم.
1_ خودرو را حتمآ با سرعت مطمئنه جاده برانید زیرا:
1-سلامتی
2-سلامتی
.
.
.
10- سلامتی
ودر انتها نیز باید بگویم که تنها با دیدن دوربین های پلیس از دور فکر نکنید که با کم کردن سرعت میتوانید آن ها را رد کنید زیرا این دوربین ها بردی min 3 km دارند که شما از فاصله 3 کیلومتری قادر به دیدن انها نیستید.
دراین صورت باید مبلغ 30 هزار تومانی را با کلی صرف وقت در بانک پرداخت کنید پس آرام برانید تا ....
2_از نشانه های خستگی و خوا آلودگی تند راندن میباشد چون فرد می خواهد سریع تر به مقصد برسد .در این صورت کمی استراحت کنید
نکته:صرف وقت بیشتر در طول مسافرت (در رانندگی) بهتر از تلف وقت بعداز سفر می باشد.
سفر های خوبی را برای شما وخانواده گرامی آرزومندم.
با توجه به این که چند ماهی بود که مطالب الکترونیک دینامیک خودرو گرد وغبار گرفته بود.شروع مطلب را با یک مسئله مطرح می کنم.
با شروع فصل تابستان و ایام فراغت و افزایش مسافرت ها گفتم چند نکته ای را ذکر کنم.
1_ خودرو را حتمآ با سرعت مطمئنه جاده برانید زیرا:
1-سلامتی
2-سلامتی
.
.
.
10- سلامتی
ودر انتها نیز باید بگویم که تنها با دیدن دوربین های پلیس از دور فکر نکنید که با کم کردن سرعت میتوانید آن ها را رد کنید زیرا این دوربین ها بردی min 3 km دارند که شما از فاصله 3 کیلومتری قادر به دیدن انها نیستید.
دراین صورت باید مبلغ 30 هزار تومانی را با کلی صرف وقت در بانک پرداخت کنید پس آرام برانید تا ....
2_از نشانه های خستگی و خوا آلودگی تند راندن میباشد چون فرد می خواهد سریع تر به مقصد برسد .در این صورت کمی استراحت کنید
نکته:صرف وقت بیشتر در طول مسافرت (در رانندگی) بهتر از تلف وقت بعداز سفر می باشد.
سفر های خوبی را برای شما وخانواده گرامی آرزومندم.
Mohammad_es.haghi- مدیر
- گرایش : الکترونیک
Re: الکترونیک ودینامیک خودرو
تواین وبلاک یه سری مطلب راجع بهESP یا کنترل پایداری دیدم که بد نبود
http://www.daneshju.ir/forum/archive/t-58151.html
http://www.daneshju.ir/forum/archive/t-58151.html
Mohammad_es.haghi- مدیر
- گرایش : الکترونیک
Re: الکترونیک ودینامیک خودرو
هميشه فكر مي كردم جرا اين كارو نمي كنن،نكو خيلي وقت بيشا كردن,
در مورد تعويض دنده بدون كلاج مطلبي داري؟
در مورد تعويض دنده بدون كلاج مطلبي داري؟
Re: الکترونیک ودینامیک خودرو
خودم این کار رو بلدم بهت خواهم گفت.
Mohammad_es.haghi- مدیر
- گرایش : الکترونیک
Re: الکترونیک ودینامیک خودرو
اتفاقا سختش همینه که میتونی بقیش اب خوردنه!!!
Mohammad_es.haghi- مدیر
- گرایش : الکترونیک
Re: الکترونیک ودینامیک خودرو
عماد جان به سرعت مربوط نمیشه به دور موتور ربط داره!!!
Mohammad_es.haghi- مدیر
- گرایش : الکترونیک
Re: الکترونیک ودینامیک خودرو
همون طوری که قول دادم :
برای این کار نه دنده ها باید کم پر بشه نه زیادمثلا ایده ال دنده 1 ؛25 تا 30کیلومتر است دنده را به ارامی بدون کلاج در بیار بعد م ارام ارام با بازی کردن با گاز بین 2500 تا3500 دور دنده را به ارام جا کن ولی کلا این کار کار درستی نیست چون به سیستم گیر باکس صدمه وارد میشه.
برای دنده های دیگهنیز همین طور!!
برای این کار نه دنده ها باید کم پر بشه نه زیادمثلا ایده ال دنده 1 ؛25 تا 30کیلومتر است دنده را به ارامی بدون کلاج در بیار بعد م ارام ارام با بازی کردن با گاز بین 2500 تا3500 دور دنده را به ارام جا کن ولی کلا این کار کار درستی نیست چون به سیستم گیر باکس صدمه وارد میشه.
برای دنده های دیگهنیز همین طور!!
Mohammad_es.haghi- مدیر
- گرایش : الکترونیک
Re: الکترونیک ودینامیک خودرو
mohammad jan maghaleye besyar khoobi bud
kheili khosham umad
bachehaye mechanic bayad bedunan bedune vojude bargh hich pishrafti nadaran
tazegiha donbale ye chizi budam k bargho mesle potk bezanam
to sareshoon
suzhe peyda shod
THANKS A LOT
kheili khosham umad
bachehaye mechanic bayad bedunan bedune vojude bargh hich pishrafti nadaran
tazegiha donbale ye chizi budam k bargho mesle potk bezanam
to sareshoon
suzhe peyda shod
THANKS A LOT
sadjad ghasemi- نمونه
- گرایش : الکترونیک
سامانه جديد ايمني نيسان
بنابر اعلام کمپاني نيسان، اين شرکت نسل جديدي از فن آوري کنترل و هدايت خودرو را براي عبور راحت تر و سريع تر از پيچ ها، توليد و آزمايش کرده است.
این سامانه که driver assist يا کمک راننده نام دارد با بررسي وضعيت عبور خودرو از پيچ ها و گوشه ها، کم فرماني يا بيش فرماني به وجود آمده را بوسيله حسگرهاي يکپارچه خود تشخيص داده و با تصحيح مسير، اتومبيل را به بهترين وجه هدايت مي کند. کمک راننده با تحليل اطلاعات دريافتي از gps ميزان گازخور را تغيير داده و در صورت نياز ترمز هر چرخ را بطور مستقل به کار گيرد تا بتواند بوسيله فرمان، کنترل اتومبيل را به بهترين شکل ممکن انجام دهد. به گفته مسئولان کمپاني نیسان این سیستم در آزمایش های میدانی همواره بهتر از راننده عمل کرده و یقیناً کمک شياني به کاهش خطر و تصادف در جاده های پیچ در پیچ خواهد کرد.
این سامانه که driver assist يا کمک راننده نام دارد با بررسي وضعيت عبور خودرو از پيچ ها و گوشه ها، کم فرماني يا بيش فرماني به وجود آمده را بوسيله حسگرهاي يکپارچه خود تشخيص داده و با تصحيح مسير، اتومبيل را به بهترين وجه هدايت مي کند. کمک راننده با تحليل اطلاعات دريافتي از gps ميزان گازخور را تغيير داده و در صورت نياز ترمز هر چرخ را بطور مستقل به کار گيرد تا بتواند بوسيله فرمان، کنترل اتومبيل را به بهترين شکل ممکن انجام دهد. به گفته مسئولان کمپاني نیسان این سیستم در آزمایش های میدانی همواره بهتر از راننده عمل کرده و یقیناً کمک شياني به کاهش خطر و تصادف در جاده های پیچ در پیچ خواهد کرد.
Mohammad_es.haghi- مدیر
- گرایش : الکترونیک
Page 1 of 2 • 1, 2
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum